تحقيق با موضوع كيفيت سرويس از ديدگاه برنامه هاي كاربردي تحت اينترنت
تحقيق با موضوع كيفيت سرويس از ديدگاه برنامه هاي كاربردي تحت اينترنت 93صفحه قالب ورد قابل ويرايش |
دسته بندي | كامپيوتر و IT |
فرمت فايل | doc |
حجم فايل | 209 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 93 |
توضيحات:
تحقيق با موضوع كيفيت سرويس از ديدگاه برنامه هاي كاربردي تحت اينترنت
93صفحه قالب ورد قابل ويرايش
بخشي ازمتن:
مقدمه:
اينك به جرات مي توان گفت كه اينترنت به عنوان شگفت انگيز ترين پديده ارتباطي – اطلاعاتي دهه اخير بصورت جزء لاينفكي از زندگي تك تك ما درآمده است. تا آنجا كه برخي معتقدند , براي نسل آينده زندگي بدون اينترنت پوچ , بي معني و غير ممكن خواهد بود. اينترنت داراي پتانسيلي قوي جهت ايجاد تحولات اساسي و حتي جايگزيني با وسايل ارتباطي و اطلاع رساني مانند : راديو , تلويزيون , تلفن , فكس, ماهواره و حتي ضبط صوت و ويدئو مي باشد. كاربردهاي وسيع اينترنت مانند ارتباط ويدئويي ديجيتال , پست الكترونيكي , دريافت و ارسال فايل , جستجو در وب و تلفن اينترنتي اكنون در آغاز راه توسعه و تكامل قرار دارند. براي نمونه تجارت الكترونيكي به تنهايي دنياي تجارت و اقتصاد جهاني رادگرگون كرده است, به طوري كه با فشار دادن چند دكمه در عرض كمتر از چند ثانيه مي توانيد مقادير هنگفتي از اعتبار خود را در سراسر دنيا جابجا كنيد. مي توان پيش بيني نمود كه طي چند سال آينده فقط با گفتن يك نام در گوشي موبايل شخصيتان مي توانيد از طريق اينترنت به موسيقي مورد علاقه خود گوش فرار دهيد.
ليكن عليرغم گسترش روزافزون اينترنت از لحاظ سرعت و فراگير شدن شاهد آنيم كه معماري اوليه اينترنت كماكان دست نخورده باقي مانده است و به همين علت زير ساخت هاي نرم افزاري و سخت افزاري موجود حتي در پيشرفته ترين كشورهاي دنيا با نيازهاي فعلي مطابقت ندارند. اما دركشور ما به علت عدم اتصال به فيبرهاي نوري جهاني كه بستر اصلي جابجايي اطلاعات در اينترنت مي باشد و ناهمگوني مراكز مخابراتي بين شهري و درون شهري از لحاظ تجهيزات ديجيتالي و غيره و همچنين فقدان قوانين بروز و نظارت بر عملكرد سرويس دهندگان ريز و درشت اينترنت كه با سرعت قارچ گونه در حال پيدايش هستند, شاهد آن هستيم كه كاربران اينترنت با وجود پرداخت شارژها و آبونمان هاي سنگين به سرويس دهندگان از كيفيت پائين سرويس اينترنت رنج برده و حتي در تامين پيش پا افتاده ترين نيازهاي خود مانند خواندن روزانه پست الكترونيكي با مشكلات زيادي مواجه هستند. يكي ديگر از مشكلات كاربران ما عدم وجود ثبات در كيفيت سرويس هاي ارائه شده مي باشد تا جائيكه كمتر سرويس دهنده اي يافت مي شود كه توانسته باشد كيفيت سرويس هاي ارائه شده را تضمين نمايد ( آنچنان كه در ساير كشورها موافقت نامه سطح سرويس (SLA:Service Level Agreement) بين كاربران و سرويس دهندگاه بسته مي شود).
فهرست برخي ازمطالب:
فصل اول
مقدمه
طرح كلي بحث
بخش اول كيفيت سرويس از ديدگاه برنامه هاي كاربردي تحت اينترنت
آشنائي با معماري اينترنت
آشنائي با سرويس هاي كاربردي در اينترنت معرفي 4 پارامتر اصلي كيفيت سرويس آشنايي با معمارهاي جديد جهت پشتيباني QoS در اينترنت
طبقه بندي كاربران از لحاظ سطح استفاده آنان از اينترنت
بخش دوم
كيفيت سرويس از ديدگاه كاربران بررسي اجمالي پارامترهاي مواثر در كيفيت سرويس
پارامترهاي مربوط به عملكرد (Performance)
پارامترهاي مربوط به اطمينان و پشتيباني (Reliability)