پنجشنبه ۰۴ بهمن ۰۳

پاورپوينت بررسي حسابداري صنعتي

۲۳ بازديد

پاورپوينت بررسي حسابداري صنعتي

پاورپوينت بررسي حسابداري صنعتي در 36 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 36
حجم 4381 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي pptx
دسته بندي پاورپوينت


توضيحات كامل

پاورپوينت بررسي حسابداري صنعتي در 36 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

تعريف حسابداري صنعتي

وظايف حسابداري صنعتي چيست؟

چرا براي شركت كنترل عوامل هزينه مهم است؟

طبقه بندي هزينه ها در حسابداري

روش هاي هزينه يابي در حسابداري صنعتي

چه گزارش هايي بايد در رابطه با بهاي تمام شده كالا ارائه شود؟

انواع گزارش ها در حسابداري صنعتي

مراكز هزينه در حسابداري صنعتي


بخشي از متن

مقدمه

حسابداري از مهم‌ترين بخش‌هاي تعريف شده براي كسب‌و‌كارهاي مختلف است. از آنجا كه فعاليت‌هاي تعريف شده در هر كسب‌و‌كاري با توجه به نياز آن متفاوت است، فرآيندهاي مالي مختلفي براي آنها در نظر گرفته مي‌شود. جهت پاسخ به نياز كسب‌و‌كارها گرايش‌هاي مختلفي در حسابداري تعريف شده‌است. در ادامه قصد داريم با حسابداري صنعتي و وظايف آن آشنا شويم.

تعريف حسابداري صنعتي

حسابداري صنعتي كه با نام حسابداري بهاي تمام شده نيز شناخته مي‌شود، يكي از انواع و شاخه‌هاي حسابداري است كه وظيفه اصلي آن محاسبه و برآورد بهاي تمام شده محصولات توليد شده توسط شركت است.

آنچه در حسابداري صنعتي اهميت دارد مديريت هزينه‌ها و كاهش آن تا سطح معقول با هدف افزايش سود شركت است.

 وظايف حسابداري صنعتي چيست؟

به طور كلي وظايف مشخصي براي بخش حسابداري تعريف شده‌است. به دليل تفاوت در فعاليت‌ها و جريان‌هاي مالي مشاغل مختلف، نياز هر كسب‌و‌كار از حسابداري متفاوت خواهد‌بود. براي پاسخ به اين نياز مشاغل گرايش‌هاي مختلف حسابداري تعريف شده‌است. در اين بخش وظايف تعريف شده براي حسابداري صنعتي را ليست كرده‌ايم.

•           تشخيص درست هزينه‌هاي عملياتي و جمع‌آوري و تسهيم اين هزينه‌ها

•           با توجه به وجود الگوهاي متفاوت محاسبه بهاي تمام شده، حسابدار صنعتي بايد بتواند الگوي مناسب براي كسب‌و‌كار را شناسايي و به كار برد

•           پيش‌بيني هزينه‌ها قبل از وقوع و برآورد درست از ميزان هزينه‌ها با هدف مشاوره به مديريت براي تصميم‌گيري بهتر

•           تحليل انحراف و اختلاف احتمالي بين هزينه‌هاي پيش‌بيني شده و هزينه‌هاي واقعي با هدف درك درست از جريان هزينه‌ها و پيش‌بيني‌هاي دقيق‌تر در آينده

•           تشخيص مدل كارآمد تسهيم و تخصيص هزينه ها با توجه به فرآيندها و فعاليت هاي تعريف شده در كسب و كار و به كار گيري آن مدل

•           استفاده از مناسب‌ترين روش قيمت‌گذاري كالا براي محصولات شركت

•           كمك به مديريت براي انتخاب بهينه‌ترين راه حل متناسب با شرايط موجود

•           كنترل هزينه‌هاي موجود در شركت و كاهش دادن اين هزينه‌ها تا سطح منطقي

                كمك به مديريت براي برنامه‌ريزي بهينه براي حركت به سمت اهداف تعيين شده با توجه به اطلاعات جمع‌آوري شده

•           كمك به مديريت در راستاي نظارت مؤثرتر بر فعاليت‌هاي شركت با ارائه آمارها و گزارش‌هاي لازم

و ...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.